Goulash Sunday! - Reisverslag uit Rimavská Sobota, Slowaakse Republiek van Szeretet 2014 - WaarBenJij.nu Goulash Sunday! - Reisverslag uit Rimavská Sobota, Slowaakse Republiek van Szeretet 2014 - WaarBenJij.nu

Goulash Sunday!

Door: Tamar en Robin

Blijf op de hoogte en volg Szeretet

27 April 2014 | Slowaakse Republiek, Rimavská Sobota

Lieve allemaal,

Een enerverende zondag, dat kun je wel zeggen. Maar om maar even bij het begin te beginnen. Gisteravond rond 6 uur konden wij intrek nemen in ons nederige stulpje (met dank aan de Slowakije groep van vorig jaar). Daar is eigenlijk alles wel mee gezegd. Het was een goede, maar slopende reis, en het deed ons goed om even een rustige avond te hebben. We zijn nog wel even weg geweest om te eten, en net zoals altijd werden we weer super gastvrij ontvangen in de plaatselijke gaarkeuken door oude bekenden die maar weer wat blij waren dat ze al hun overbodige voedsel aan ons kwijt konden ;)

Maar het gaat om vandaag, de zondag. De eerste echte dag hier. De wekker ging (afhankelijk van geslacht) om half 7 of kwart voor 8. Na een prima ontbijt gingen we op pad, want we hadden een druk ochtend programma. Om 10 uur hadden we een dienst in Chanava, maar om 11 uur ook een dienst, en deze in Rimavska Sec. Dat was dus vliegen geblazen. In beide diensten mochten we aan het einde zelf wat zingen en vertellen, en dat deden we met alle liefde en vol overgaven :) We hadden de avond ervoor al drie liederen goed bestudeerd. You are Holy, King of Kings en Als een hert. Met een mooie afwisseling in accapella en begeleidend door de gitaar.
Na de tweede dienst, waar we overigens een kwartier te laat waren, konden we weer even terug naar ons paleis om even bij te komen om vervolgens weer naar Zsuzsa en Szabolcs te gaan. Daar werden we ontvangen met iets waar vooral Ard zijn oranje hart sneller ging kloppen. Een heuse GOULASH party. Bereidt door onze eigen gastheer en vrouw. Het was in 5 woorden super, fantastisch, geniaal, geweldig en smakelijk. Nu is het 20:38, en zitten deze twee fantastische schrijvers achter de computer om jullie weer even gerust te stellen dat het goed met ons gaat :) De rest van de groep is nog even aan het nagenieten van een indrukwekkende bijbelstudie die we zojuist hebben gehad. Als laatste voegen we aan dit bericht nog wat foto's toe, want dat hebben de twee van gister avond (we noemen geen namen) vergeten.

Morgen uiteraard weer een nieuw episch avontuur van de Slowakie Gang!

Liefs,

• 27 April 2014 - 22:19

Marieke:

Wat heerlijk om te lezen. Ik moest toch wel even grinneken om de wekker tijden.
    Sharon; jij half 7?

Goed om te lezen dat jullie in een prachtig paleis slapen. Hebben jullie nu deuren of kunnen de meiden weer creatief aan de slag met tijgerprint tape?

Leuke foto erbij:p goed om te zien dat de dames zo worden gewaardeerd.

Ik kijk uit naar de volgende blog.

Liefs Marieke
    P.s; Ard, begrijpelijk dat je hart sneller gaat slaan van goulash!

• 27 April 2014 - 22:59

Harold:

Graag gedaan hoor, dat nederige stulpje waarin jullie slapen! Begon de dag nu ook weer met een goede bak koffie gezet door 1 van de dames?

Ard zal wel als een kind zo blij zijn geweest. Die Goullash moet goed toeven zijn geweest!

Geniet van de komende dagen en ik kijk nu al uit naar de volgende blog!

Greetz Harold

• 28 April 2014 - 21:43

PA EN MA:

Tamar wat mooi dat jullie een goede reis hebben gehad en mooi dat jullie in de kerk zongen wij hopen dat jullie als groep een mooie week mogen hebben en dat mogen volbrengen waar je voor bent gegaan
    vannacht is je bed thuis bezet door Lynn en Stan die zijn logeren bij Opa en Oma groetjes pa/ma/Lynn/Stan

• 29 April 2014 - 01:21

Tante Jansje :

Hallo toppers en tamar wat fijn dat jullie weer daar zijn en zo goed werk doen wens jullie een fijne week en gods zegen en bescherming x tante jansje

Szeretet

Dit is de officiële reispagina van de jongerenreis naar Slowakije van stichting Szeretet uit Zeewolde. Deo volente vrijdag 25 april hopen wij met een groep jongeren een reis te maken naar Slowakije. Deze reis duurt tot en met vrijdag 2 mei. In die dagen willen wij als christen de mensen daar graag over God vertellen! Dit willen we gaan doen door onder andere op scholen te evangeliseren. Dit komt in de praktijk door met de kinderen daar activiteiten te doen. Daarbij moet je denken aan sport en spel, mime, Bijbelverhalen etc. Verder gaan we als groep op bezoek bij een soort ouderencentrum in Slowakije, hier willen we er graag voor mensen zijn. Met die ouderen gaan we allemaal gezellige activiteiten verzorgen. De groep bestaat uit: Ard Redekker, Peter van Diggele, Lean Helder, Anne-Marie Bakker, Tamar de Graaf, André Helder, Sharon Gelderblom, Hijke van Willegen, Gert Venema, Tom van der Wal, Robin, van der Wal, Gerdien de Bruine en Lynn Wolters.

Actief sinds 29 Maart 2014