Slowakije 2014 - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Szeretet 2014 - WaarBenJij.nu Slowakije 2014 - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Szeretet 2014 - WaarBenJij.nu

Slowakije 2014

Door: Tom en Peter

Blijf op de hoogte en volg Szeretet

25 April 2014 | Nederland, Zeewolde

Op vrijdag 25 april rond vijf uur s'ochtends hopen wij te vertrekken naar Slowakije.
Deze reis gaan wij maken samen met Anne Marie Bakker, Gerdien de Bruijne, Sharon Gelderblom, Tamar de Graaf, André Helder, Lean Helder, Ard Redeker, Gert Venema, Robin van der Wal, Hijke van Willigen, Peter van Diggele en Tom van der Wal.

We gaan met een busje (9 persoons) en we hebben een personenauto meegekregen van autodealer Broekhuis uit Zeewolde.

We zullen de reis opdelen in twee dagen. De eerste nacht overnachten we in een hotel (Etterem Egler) in Hongarije. Zaterdag hopen we de reis af te maken en aan te komen bij onze vrienden Helena en György in Slowakije.

We logeren in een gemeenschapshuis van de kerk in Chanava. Een aantal volwassen zullen ook bij Helena en Georg logeren en/of in verzorgingshuis.

Onze gastheren en- vrouwen zijn:
Helena en Gryörgy Orémus, wonen in Rimavska Sec. Zij zijn beiden dominee. Gryörgy is al met ''pensioen'', Helena is dominee van 4 gemeenten. Zij hebben 2 kinderen die ook beiden dominee zijn. Er is af en toe contact met dochter Susan.

Susan woont in Chramecs, een plaatsje niet ver van Rimavska Sec, met haar man Stefan en 3 zoontjes.

Akos en Andrea Robert wonen in Chanava, samen met hun 4 kinderen. Zij zijn beiden ook dominee. Hij is directeur van het ouderenhuis in Chanava, waar wij ook deze reis weer een activiteit zullen gaan doen. Hij spreekt zeer goed Engels.

Zsuzsan en Szabolcs zijn een jong stel uit de gemeente van Rimavska Sec en hebben een zoontje David (2009) en dochter Esther (2013). Beiden spreken goed Engels en ze genieten ontzettend van onze komst. Hij is organist in de kerk van Rimavska Sec. Als het goed is, gaan we daar ook onze weblog bijhouden;)!

Wat gaan we daar allemaal doen?
Tijdens ons verblijf in Slowakije willen wij als christen de mensen daar graag over God vertellen! Dit willen we gaan doen door onder andere op scholen te evangeliseren. Dit komt in de praktijk door met de kinderen daar activiteiten te doen, zoals sport en spel, mime, Bijbelverhalen vertellen, knutselwerkje, zingen.

Verder gaan we als groep op bezoek bij ouderen in een verzorgingstehuis. Hier willen we graag activiteiten doen met ouderen.

Als laatste willen we eventueel gaan klussen, alleen dat is allemaal nog niet helemaal duidelijk. Dat zullen we gaan zien in Slowakije zelf!!

Donderdag 1 mei hopen we weer richting huis te gaan. We vertrekken vanuit Chananva en overnachten weer ergens op de terugreis. We hopen dan vrijdagavond 2 mei aan te komen in Zeewolde.

• 23 April 2014 - 12:47

Jolanda Galenkamp:

Lieve mensen! Een hele fijne tijd toegewenst in Slowakije. Dubbel gevoel, ik had graag met jullie meegegaan.. Maar ach, in Kenia heb ik ook niks te klagen! Gods zegen toegewenst en maak er iets moois van. Liefs, Jolanda

• 25 April 2014 - 05:21

Marieke:

Lieve schatten,

God geeft jullie het voorrecht om in Zijn naam daar te zijn, wouw!
    Ik ga jullie op de voet volgen en vast een traantje laten om de indrukwekkende dingen die jullie mee gaan maken.

Hijk; just remember the moon.

Met alle liefde vanuit de robijn, Marieke

• 25 April 2014 - 08:37

Samantha:

Lieve Hijke, heel veel succes op deze reis. Hoop nog mooie verhalen hier te kunnen lezen, ik ga jullie volgen!

• 26 April 2014 - 16:59

Rola:

Lieve allemaal,

Heerlijk om te horen dat jullie veilig zijn geland ;-)
    Nu aan de overheerlijke hapjes bij Zsuzsa en Szabolcs....dan nog eten bij Akos en Andrea....zie het al helemaal voor mij!
    Ik heb de hapjes van Zsuzsa al gezien....ik kon ze bijna ruiken :-p
    David stond jullie al op te wachten? In politiepak?
    Geven jullie hen en Akos en Andrea dikke knuffel (volgens mij zeg ik dat al voor de tiende keer)
    Geniet met elkaar....! Dikke liefs, Rola

• 27 April 2014 - 20:55

Alwin En Aline:

Beste allemaal,
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Doe je ding daar en laat Gods evangelie zien in woord en daad.
    Uiteraard speciale groeten voor Robin en Tom.

• 30 April 2014 - 23:28

Oma Van Der Linde:

Lieve mensen.
    Even een berichtje op de valreep. We hopen dat jullie een fijne en vruchtbare week hebben gehad, en dat God het wil Zegenen.
    We willen jullie een goede en veilige terug reis toewensen, We bidden voor jullie!
    Voor allemaal een lieve groet. vooral voor Robin en Tom onze kleinzonen.

Wel thuis!
    Opa en Oma van der Linde.

Szeretet

Dit is de officiële reispagina van de jongerenreis naar Slowakije van stichting Szeretet uit Zeewolde. Deo volente vrijdag 25 april hopen wij met een groep jongeren een reis te maken naar Slowakije. Deze reis duurt tot en met vrijdag 2 mei. In die dagen willen wij als christen de mensen daar graag over God vertellen! Dit willen we gaan doen door onder andere op scholen te evangeliseren. Dit komt in de praktijk door met de kinderen daar activiteiten te doen. Daarbij moet je denken aan sport en spel, mime, Bijbelverhalen etc. Verder gaan we als groep op bezoek bij een soort ouderencentrum in Slowakije, hier willen we er graag voor mensen zijn. Met die ouderen gaan we allemaal gezellige activiteiten verzorgen. De groep bestaat uit: Ard Redekker, Peter van Diggele, Lean Helder, Anne-Marie Bakker, Tamar de Graaf, André Helder, Sharon Gelderblom, Hijke van Willegen, Gert Venema, Tom van der Wal, Robin, van der Wal, Gerdien de Bruine en Lynn Wolters.

Actief sinds 29 Maart 2014